A készségfejlesztés egy nagyon fontos eljárás minden szervezet életében. Bővebb információ: itt.
- Scrum agilis módszertan edukációja, bevezetésének előkészítése
- Fejlesztő (kommunikáció, reziliencia, konfliktuskezelés, önismeret, stresszkezelés, kiégés prevenció), és csapatépítő soft skill tréningek
- Team-coaching és csoportos coaching
- Vezetői coaching
- Esetmegbeszélő csoport (vezetői, középvezetői csoport)
- Mediáció (hosszabb ideje fennálló szervezeti konfliktus békés rendezése- win-win stratégiával)
Team coaching
A tanulás, a növekedés és fejlődés a célja csoport- és szervezeti szinten, azaz a szervezetben felhalmozott tudásra és kreativitásra támaszkodva a változások élére állni
Olyan folyamat, „amelynek során összehangoljuk és fejlesztjük a csapatban rejlő képességeket, hogy el tudjuk érni azokat az eredményeket, amelyekre a csapattagok igazán vágynak“ (Senge 1990: 236)
A közös munka során megvizsgáljuk, hogyan hat a csoport az egyénre és hogyan viszonyulnak az egyének a csoporthoz (belső perspektíva). Arra is ránézünk, hogyan befolyásolja a környezet a csapatot és hogyan nyúl ki a csapat a környezete felé (külső perspektíva).
A legtöbben, akik már vettek részt team coachingban, arról számolnak be, hogy a folyamat erőteljes tanulási élményt jelentett számukra, teljesítményük javult, ráadásul kollégáiknak olyan pozitív tulajdonságait ismerték meg, amikre egyáltalán nem számítottak (Horváth 2012:14).
Központi témája lehet:
- a team hatékonyságának növelése
- a vezető és team céljainak és elképzeléseinek összehangolása
- az egymás közötti kommunikáció fejlesztése
- a szervezeti és egyéni jövőkép és jóllét összehangolása
- a belső és külső perspektívával való közös munka
Csoportos coaching
Célja a hasonló helyzetben lévő, hasonló problémákkal küzdő, de egymással nem közvetlenül együtt dolgozó munkatárs, vezető vagy középvezető csoportos fejlesztése coach segítségével.
Feldolgozást kívánó témák lehetnek:
- újonnan kinevezett vezetők fejlesztése, támogatása
- a vezetői szereppel való azonosulás támogatása
- az asszertivitás és önérvényesítés fejlesztése
- női vezetők támogatása
- új munkavállaló belépése vagy reintegrációja
Vezetői coaching (executive coaching)
A coachingban részt vevő vezető változási, fejlődési folyamatának támogatása, melyben a vezetői teljesítmény növelése a cél.
Lehetséges témák:
- változáskezelés
- kritikus témák- tabuk kérdése
- interperszonális helyzetek eredményesebb kezelése
- konfliktuskezelés
- agilis csapatépítés
- delegálás
- konstruktív visszajelzés
- döntéshozás
- motiváló környezet létrehozása
- alternatívákban való gondolkodás- azaz a flexibilis és divergens gondolkodás-fejlesztés
Esetmegbeszélő csoport
Az esetismertetést követő megbeszélés során az esethozó általában csak hallgatóként van jelen, az ülés végén kapcsolódik vissza a csoportba. Reflektál és önreflektál. Fontos jellemzője az ítélkezés- és tanácsadástól mentes munka. A résztvevők saját megélt tapasztalataik , gondolataik és érzéseik megosztásával – melyből az esethozó kiválogatja a számára jelen helyzetben előrevivőket- járulnak hozzá a hozott eset lehetséges alternatíváinak széleskörű áttekintéséhez.
Formái lehetnek:
- TA- csoport
- Hagyományos esetmegbeszélő csoport
- Operatív esetmegbeszélő csoport
- Intervenciós csoport
- Problémamegoldó csoport
- Kérdésekkel támogató csoport
- Művészetterápiás esetmegbeszélő csoport
Gazdasági, üzleti mediáció
Az üzleti viták középpontjában általában a pénz, a tulajdon, egy termék, vagy egy szolgáltatás áll. A munkahelyi konfliktusok rugalmasan, a két fél igényeit, szükségleteit figyelembe véve, a nyertes- nyertes pozíció fenntartásával oldhatók fel a mediáció során, amely akár a további, jövőbeli együttműködés lehetőségét is megteremti.
Alkalmazható olyan szomszédok közötti viták során is, akik között nem munkahelyi kapcsolódás, hanem a hosszantartó együttműködési kötelezettség miatt érdemes rendezni a fennálló helyzetet.
Gazdasági mediáció előnyei
- Diszkrétebb, hiszen olyan dolgokról is lehet beszélni, amiről a bíróság előtt nem szívesen beszélnek
- Gyorsabb, mint a pereskedés (nem kell perköltséget, szakértő díjakat, ügyvédi munkadíjat, peres eljárási illetéket, és végrehajtási eljárási költséget kifizetni)
- Pozitívan hat a jövőbeni együttműködésre a felek között